Głównym celem projektów Liga eSzkoła POPC było:

  • Podniesienie kompetencji i kwalifikacji cyfrowych pracowników gminnych samorządowych instytucji kultury (GSIK) poprzez organizację szkoleń oraz dostęp do materiałów edukacyjnych
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży w wieku 10-18 poprzez prowadzenie zajęć w ramach certyfikowanego szkolenia e-Citizen ECDL oraz zajęć przygotowujących dzieci i młodzież do warsztatów robotyki z LEGO Spike Prime
  • Wyposażenie placówek GSIK w laboratorium robotyki niezbędne do zajęć z dziećmi i młodzieżą.

     
    Projekty realizowane w partnerstwie:

    • Fundacja eSzkoła – Partner Wiodący
    • Związek Gmin Wiejskich RP
    • Polskie Towarzystwo Informatyczne
    • Fundacja Wspieramy Wielkich Jutra

Zakres terytorialny

Projekty realizowane na terenie gmin i powiatów w 4 obszarach terytorialnych  NUTS – 3:

      • Pilski 
        powiaty: chodzieski, czarnkowsko-trzcianecki, pilski, wągrowiecki i złotowski
      • Poznański
        powiaty: obornicki, poznański, szamotulski, średzki i śremski
      • Szczeciński
        powiaty: krośnieński, nowosolski, świebodziński, wschowski, zielonogórski, żagański, żarski, m. Zielona Góra
      • Zielonogórski
        powiaty: goleniowski, gryficki, gryfiński, kamieński, policki, stargardzki, m. Świnoujście

Opis Projektu

Wsparcie w ramach projektów

  • Dwa 30 godzinne szkolenia dla Pracowników GSIK w trybie zdalnym
  • Materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika szkoleń
  • Zestaw wyposażenia dla GSIK składający się z: 2 robotów LEGO Spike Prime, 2 notebooków oraz 2 tabletów o wartości 11 tysięcy złotych
  • Mata konkursowa z dodatkowymi klockami Lego obowiązująca w aktualnej edycji konkursu First LEGO League
  • Dostęp do forum wymiany wiedzy i doświadczeń na platformie e-learningowej, wsparcie online oraz dostęp do materiałów szkoleniowych w ramach projektu
  • Wsparcie trenera zewnętrznego podczas dwóch 30 godzinnych warsztatów realizowanych z 8 osobowym zespołem dzieci i młodzieży na terenie GSIK
  • Egzamin zewnętrzny e-Citizen ECDL dla Pracowników GSIK, dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach.

 

Efekty Projektów

Dla Gminnej Samorządowej Instytucji Kultury (GSIK)

  • Zwiększenie atrakcyjności oferty GSIK poprzez wprowadzenie do oferty zajęć z robotyki dla dzieci i młodzieży
  • Wzrost kompetencji cyfrowych pracowników oraz umiejętności nauczania w obszarze nowych technologii
  • Laboratorium robotyki przechodzi na własność GSIK po Projekcie
  • Wzrost aktywności cyfrowej społeczności lokalnej

Dla Pracowników GSIK

  • Rozwój kompetencji cyfrowych
  • Uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ECDL
  • Rozwój zawodowy poprzez możliwość prowadzenia dodatkowych zajęć z dziećmi i młodzieżą
  • Samorealizacja i wzrost aktywności edukacyjnej

 

Dla Dzieci i Młodzieży w wieku 10-18 lat

  • Atrakcyjne zajęcia pozalekcyjne łączące zabawę z edukacją
  • Możliwość zdobycia międzynarodowego certyfikatu ECDL e-Citizen
  • Nabycie uniwersalnych kompetencji wykorzystania TIK i Internetu
  • Przygotowanie do udziału w konkursie FIRST LEGO League

    Liga eSzkoła POPC
    to cztery Projekty współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie nr 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”.
Scroll to Top